Upozornění o nově dodaných datových zprávách, přihlášení heslem atd. jsou na mobilní zařízení zasílány pomocí push notifikací. Za normálních okolností jsou doručeny během několika minut od události, na kterou upozorňují.
Pokud Vaše mobilní zařízení nemá připojení k internetu, push notifikace čeká, až budete mít spojení k dispozici, a pak je doručena tak brzy, jak je to možné.
Pokud máte zařízení s operačním systémem Android přepnuté do režimu maximální úspory baterie, může se systém chovat tak, že notifikaci sice převezme, ale následně ji nepředá aplikaci Mobilní klíč. Notifikace se tedy ztratí. V takovém případě bude ze serveru zasílána znovu zhruba za 16 hodin – a to se bude opakovat, dokud zařízení nebude přepnuto zpět do běžného režimu.
Pokud máte iPhone nebo iPad: pokud notifikaci v notifikačním centru pouze smažete bez čtení, a nikdy nespustíte aplikaci Mobilní klíč, server se nedozví, že byla aplikace doručena. V tom případě ji znovu pošle na zařízení po uplynutí 25 dní. Pokud mezi tím alespoň jednou použijete aplikaci Mobilní klíč, notifikace se do ní načtou a už nebudou posílány znovu.
Systém se snaží jednotlivé notifikace doručovat minimálně 31 dní. Pokud bude zařízení vypnuté či bez internetu déle než 31 dní, notifikace mohou být smazány bez doručení
Na všechna Vaše mobilní zařízení s aplikací Mobilní klíč eGovernmentu budou zasílána upozornění.
Vždy jsou zasílána tato upozornění:
-
K účtu Datových schránek byl připojen další Mobilní klíč.
-
Od účtu Datových schránek byl odpojen Mobilní klíč.
-
Byla vytvořena záloha Mobilního klíče.
-
Data Mobilního klíče byla obnovena ze zálohy.
Ve svém profilu v portál Národního bodu si ve „Správě Mobilních klíčů – Nastavení – Notifikací“ - můžete zapnout nebo vypnout další notifikace:
Upozornění jsou zasílána jako běžné notifikace do notifikační lišty telefonu/tabletu. Když dorazí notifikace, zařízení ji krátce zobrazí jako upozornění přes běžící aplikaci nebo na zamykací obrazovce.
Text notifikace neobsahuje žádné detailní informace (jméno schránky, předmět zprávy, …) z důvodu ochrany osobních údajů – tento náhled upozornění je na některých zařízení vidět i bez odemčení zařízení.
Když na tuto notifikaci kliknete, zařízení spustí aplikaci Mobilní klíč eGovernmentu. Po přihlášení (otiskem prstu nebo zadáním hesla) zobrazí aplikace seznam přijatých upozornění.
V seznamu jsou tučně zobrazena upozornění, která ještě nebyla otevřena. Tlačítkem “Vše přečtené” v pravém horním rohu obrazovky lze označit všechna upozornění jako přečtená.
Přečtené notifikace jsou ze seznamu odstraněny po týdnu.
Chování mobilního zařízení při příjmu upozornění (jak se má notifikace zobrazit, zda ji má telefon oznámit zvukem atd.) lze nastavit v Nastavení operačního systému. Zde je také možno notifikace zcela vypnout, což nedoporučujeme.
Chování notifikací může být dále ovlivněno použitím funkce Nerušit (Do Not Disturb) - pokud je funkce aktivní, notifikace nebudou zobrazeny.
Na straně aplikace Mobilní klíč je možné upravit chování notifikací v Nastavení:
Zde můžete pro jednotlivé typy notifikací zakázat zobrazování v notifikační liště. I pokud zobrazování zakážete, notifikace jsou ukládány do Mobilního klíče a jsou vidět v seznamu přijatých notifikací (menu – Výpis notifikací).